سوالات کمیسیون قضایی (جلسه ۲۰۶)

سوالات کمیسیون قضایی (جلسه ۲۰۶)

به اطلاع مي رساند دویست و ششمین جلسه كميسيون ماهانه بررسي امور حقوقي و قضايي استان روز چهارشنبه تاریخ ۱/۹/۱۳۹۶ ساعت ۸ صبح با طرح پرسش های زير در محل مدیریت آموزش دادگستري کل  استان تهران برگزار خواهد شد.

سوال ۵۵۷  بر فرض تسلیم حکم طلاق در مهلت شش ماهه مقرر در ماده ۳۳ قانون حمایت از خانواده ، اجرای صیغه طلاق توسط سردفتر تا چه زمانی معتبر است ؟

سوال ۵۵۸  آیا توافق طلبکار و بدهکار در تعیین وجه التزام مربوط به خسارت تأخیر تأدیه به میزان بیش از شاخص تورم ( موضوع ماده ۵۲۲ ق. آ . د . م ) معتبر است یا خیر ؟ در صورت اعتبار حد آن چقدر است ؟ آیا بین بانک ها و سایر طلبکاران در این خصوص تفاوتی جود دارد یا خیر ؟

سوال ۵۵۹ با توجه به صدور آراء متهافت در محاکم بدوی و تجدیدنظر استان تهران ؛ چنانچه در قرارداد داوری تصریح به قید «مرضی الطرفین» شده باشد ، در صورت عدم توافق طرفین به تعیین داور ، صلاحیت دادگاه صرفاً به تعیین داور است یا با زوال شرط داوری رسیدگی ماهوی به اصل دعوا در صلاحیت دادگاه است ؟

سوال ۵۶۰- در جرم فروش مال غیر، در صورتی که ارزش مال فروخته شده در زمان فروش با ارزش آن در زمان طرح دعوای کیفری و نیز با ثمن معامله مندرج در قرارداد فروش متفاوت باشد ، ملاک برای تعیین جزای نقدی و سایر احکام مرتبط کدام یک از ارزش های فوق است ؟

کد: ۱۳۷۸۳۶

 

این مطالب را از دست ندهید....

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.