سوالات کمیسیون قضایی (جلسه ۲۰۴)

سوالات کمیسیون قضایی (جلسه ۲۰۴)

 

به اطلاع مي رساند دویست و چهارمین جلسه كميسيون ماهانه بررسي امور حقوقي و قضايي استان تهران روز چهارشنبه تاریخ ۵/۷/۱۳۹۶ ساعت ۸ صبح با طرح پرسش های زير در محل مدیریت آموزش دادگستري کل  استان تهران برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه سوال ۵۵۴ در جلسه مورخ ۵/۹/۱۳۹۳ بحث و بررسی شده است ، از دستور جلسه حذف و شماره سوالات به شرح زیر اصلاح می گردد .

سوال ۵۵۴- در صورت فوت بزه دیده یا شاکی در جرایم قابل گذشت تکلیف مرجع قضایی کیفری در فروض زیر چیست ؟

الف ) فوت بزه دیده قبل از شکایت کیفری و طرح شکایت توسط ورثه ی وی

 ب ) فوت شاکی بعد از طرح شکایت

سوال ۵۵۵ – با توجه به قانون حمایت خانواده آیا در طلاق توافقی حضور شخص زوجین اصالتاً در مراکز مشاوره الزامی است ؟

سوال ۵۵۶- آیا بعد از اعلام نظر ماهیتی دادستان در مقام تأیید یا رد نظر بازپرس در قرارهای نهایی ، امکان عدول دادستان و اعلام نظر متفاوت وجود دارد یا خیر ؟

سوال ۵۵۷ – بر فرض تسلیم حکم طلاق در مهلت شش ماهه مقرر در ماده ۳۳ قانون حمایت از خانواده ، اجرای صیغه طلاق توسط سردفتر تا چه زمانی معتبر است ؟

سوال ۵۵۸ – آیا توافق طلبکار و بدهکار در تعیین وجه التزام مربوط به خسارت تأخیر تأدیه به میزان بیش از شاخص تورم ( موضوع ماده ۵۲۲ ق. آ . د . م ) معتبر است یا خیر ؟ در صورت اعتبار حد آن چقدر است ؟ آیا بین بانک ها و سایر طلبکاران در این خصوص تفاوتی جود دارد یا خیر ؟

سوال ۵۵۹– با توجه به صدور آراء متهافت در محاکم بدوی و تجدیدنظر استان تهران ؛ چنانچه در قرارداد داوری تصریح به قید «مرضی الطرفین» شده باشد ، در صورت عدم توافق طرفین به تعیین داور ، صلاحیت دادگاه صرفاً به تعیین داور است یا با زوال شرط داوری رسیدگی ماهوی به اصل دعوا در صلاحیت دادگاه است ؟

سوال ۵۶۰- در جرم فروش مال غیر، در صورتی که ارزش مال فروخته شده در زمان فروش با ارزش آن در زمان طرح دعوای کیفری و نیز با ثمن معامله مندرج در قرارداد فروش متفاوت باشد ، ملاک برای تعیین جزای نقدی و سایر احکام مرتبط کدام یک از ارزش های فوق است ؟

کد: ۱۳۵۹۹۷

 

این مطالب را از دست ندهید....

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.