پیش از تحویل گرفتن خوروی صفر این موارد را بررسی کنید

تحویل گرفتن خودروی صفر کیلومتر همیشه هیجان‌انگیز است ولی این هیجان گاهی کار دستتان می‌دهد و باعث می‌شود موارد مهمی که هنگام تحویل گرفتن خودرو باید به آ‌ن‌ها توجه کنید را نادیده بگیرید. حتی شاید اصلاً نمی‌دانید که باید به چه چیزی توجه کنید. به همین دلیل ما چک لیستی فراهم کرده‌ایم تا در این راه به شما کمک کند. پس با ما همراه باشید تا بدانید که هنگام تحویل گرفتن خودروهای صفر باید به چه مواردی توجه کنید.

– خودرو را در روز روشن تحویل بگیرید
سعی کنید هنگام غروب ماشین را تحویل نگیرید و به هر بهانه‌ای شده این کار را به روز دیگری موکول کنید. زیرا هنگام غروب و در نور کم نمی‌توانید اشکالات احتمالی را تشخیص دهید و ممکن است موارد مهمی از دیدتان مخفی بماند.

– سعی کنید هنگام تحویل خودرو یک نفر را همراه خود ببرید
مطمئن باشید هنگام بازدید خودرو به حضور او احتیاج پیدا خواهید کرد.

– به هیچ وجه عجله نکنید
بهتر است این عادت را در خودتان ایجاد کنید که در هنگام خرید، آن‌ هم خرید وسایل مهم عجله و هیجان اضافی را کنار بگذارید. تجربه نشان داده است که عجول بودن در هنگام خرید باعث پشیمانی می‌شود.

– بدنه را به‌خوبی بررسی کنید
در این مورد باید کاملاً دقت کنید. تحویل گرفتن خودرو در روز اینجا به کارتان می‌آید زیرا اگر بدنه خودرو ایرادی داشته باشد به‌راحتی می‌توانید آن را ببینید. بدنه خودرو را از تمام زوایا بررسی کنید. بهترین راه این است که در موازات بدنه خودرو قرار بگیرید؛ زیرا معمولاً از این زاویه اگر بدنه فرورفتگی یا موج داشته باشد به‌راحتی دیده می‌شود. ممکن است خودرو در حمل‌و‌نقل دچار آسیب شده باشد، بنابراین در این مورد وسواس به خرج دهید. درضمن دقت کنید که بدنه هیچ گونه خط و خشی نداشته باشد. همچنین به شیشه‌ها و اجزای پلاستیکی بدنه دقت کنید که اثری از رنگ روی آن‌ها نباشد زیرا این امر می‌تواند نشانه رنگ‌شدگی مجدد بدنه باشد.

– عملکرد درها را بررسی کنید
تمام درها و اجزای متحرک خودرو را باز و بسته کنید. اینکار باید به‌راحتی و بدون صدای اضافه انجام شود. اگر غیر از این بود ایرادی وجود دارد یا درها به‌خوبی رگلاژ نشده‌اند. در حالت بسته بودن درها به خط بین در و بدنه دقت کنید که شکاف نداشته باشد و یا بیرون نزده باشد این مورد را با کشیدن دستتان به دور در به‌راحتی میتوانید متوجه شوید.

– لاستیک‌ها را بررسی کنید
لاستیک‌ها را از نظر نو بودن و خورده نبودن آج آن به‌دقت بررسی کنید. شاید مهم‌ترین موردی که در خصوص لاستیک باید مورد توجه قرار گیرد تاریخ تولید آن است که روی دیواره لاستیک حک شده است. مراقب باشید که لاستیک تاریخ گذشته و به اصطلاح انبار‌خوابیده نباشد. این مورد علاوه بر ضرر مالی خطر جانی را نیز در پی دارد.

– داخل خودرو را بررسی کنید
تمام اجزای داخلی خودرو مانند صندلی‌ها، رودری‌ها، دستگیره‌ها، داشبورد و هرچیزی که به ذهنتان می‌رسد را بررسی کنید و از کیفیت و سلامت آن‌ها مطمئن شوید.

– موتور خودرو را بررسی کنید
کاپوت را بالا بزنید و و اجزا موتور را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که چیز غیر عادی مثل روغن‌ریزی وجود نداشته باشد. برای این منظور می‌توانید به سینی کف ماشین توجه کنید.
خودرو را روشن کنید و با‌دقت به کارکرد مورد توجه کنید. موتور باید نرم کار کند و صدای اضافه‌ای نداشته باشد.

– تجهیزات و امکانات خودرو را بررسی کنید
تمام تجهیزات خودرو مانند سیستم صوتی، سانروف، چراغ‌ها، کولر و بخاری، بالابرهای شیشه و… را بررسی کنید و مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کنند. عملکرد صفحه کیلومتر را هم حتما امتحان کنید. مثلا می‌توانید دستی را بکشید و ببینید که نشانگر آن بر روی صفحه کیلومتر روشن می‌شود یا نه. همچنین دقت کنید که عدد نشان‌دهنده کیلومتر، عددی غیرمعمول نباشد، این عدد طبیعتاً نباید بیش از ۱۰۰ کیلومتر باشد. سایر تجهیزات و امکانات را نیز بسته به مدل و برند خودرو امتحان کنید تا مطمئن شوید که مشکلی در عملکردشان وجود ندارد.

– از موجود بودن متعلقات معمول خودرو اطمینان حاصل کنید
حتما بررسی کنید که جک و آچار‌چرخ، لاستیک زاپاس، مثلث خطر و هر چیز دیگری که جزو تجهیزات آن مدل خاص است، داخل صندوق‌عقب خودرو باشد.

– هنگام پرکردن فرم یا چک‌لیست تحویل خودرو تمام موارد را به دقت بررسی کنید
دقت کنید بعد از تحویل گرفتن خودرو اگر متوجه ایراداتی مانند مشکل در بدنه و رنگ خودرو شوید برای ثابت کردن آن کار سختی پیش رو دارید.

– هرگونه مدارک مربوط به خودرو را تحویل بگیرید
این مدارک شامل سند، کارت ماشین، کارت سوخت، کارت طلایی یا هرچیزی که فروشنده موظف است به شما ارائه کند.

از آنجائیکه زمان تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر، چک‌لیستی به شما ارائه می‌شود که در پایان آن قید شده تمام موارد صحیح و سالم به خریدار تحویل شده است و شما با امضای آن برگه این مطلب را تصدیق می‌کنید، توصیه می‌کنیم هنگام خرید خودروی صفر‌کیلومتر مواردی که در این مطلب گفتیم را به‌دقت بررسی کنید زیرا پس از امضای آن برگه اگر با ایرادی در خودروی خود مواجه شدید، در اغلب موارد کاری از دستتان بر نخواهد آمد.

این مطالب را از دست ندهید....

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.