خباثتِ انگلیسی، یک روز بعد از جشن تولد ملکه/ چرا دولت در برابر دشمنی «انگلیس» منفعل است؟

برای اثبات دوباره دشمنی عمیق لندن با ایران، زمان زیادی نیاز نبود و تنها ساعاتی بعد از برگزاری جشن تولد ملکه در سفارت انگلیس، وزارت خارجه این کشور، در اقدامی عجیب، همصدا با ترامپ ایران را متهم کرد.

جشن تولد

برای اثبات دوباره دشمنی عمیق لندن با ایران، زمان زیادی نیاز نبود و تنها ساعاتی بعد از برگزاری جشن تولد ملکه در سفارت انگلیس، وزارت خارجه این کشور، در اقدامی عجیب، همصدا با ترامپ ایران را متهم کرد.

سرویس سیاست مشرق- روز جمعه (۲۴ خرداد)، وزارت خارجه بریتانیا، در اقدامی عجیب بیانیه‌ای صادر کرد و در هم‌صدایی با دولت آمریکا، ایران را به حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان (۲۳ خرداد) متهم نمود.

در این بیانیه، وزارت خارجه بریتانیا مدعی شد که بنا بر برآوردهای خود “تقریباً مطمئن” است سپاه پاسداران در حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان نقش داشته است. این بیانیه می‌گوید حمله به نفتکش‌ها از طرف ایران اقدامی است که اخیراً سابقه داشته است.

وزارت خارجه بریتانیا مسئولیت انفجار چهار نفتکش اماراتی را هم به ایران نسبت داده است.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا نیز از ایران خواسته تا فعالیت‌های به گفته او “بی‌ثبات‌کننده” را متوقف کند. وزیر امور خارجه بریتانیا ضمن ابراز آمادگی این کشور برای مشارکت در هرگونه تحقیقاتی برای کشف جزئیات حملات روز گذشته به دو نفتکش در دریای عمان گفته است: “دلیلی وجود ندارد که در ارزیابی آمریکا در مورد دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حملات تردید کنیم.”

این بیانیه، درست فردای روزی صادر شد که سفارت انگلیس در ایران روز پنج شنبه ۲۳ خردادماه به مناسبت تولد ۹۳ سالگی ملکه الیزابت دوم میزبان جمعی زیادی از تجار ایرانی، سلبریتی‌ها و برخی سیاستمداران ایرانی بود. چیزی که این جشن را متمایز از جشن تولدهای قبلی کرد، اقدام عجیب دولت انگلیس برای تدارک آن بود. سفارت انگلیس، از روزهای پیش از برگزاری جشن تولد ملکه این کشور، اعلام کرده بود که هزینه‌ای از جیب خودش برای برگزاری این جشن نمی‌پردازد و هزینه آن را می‌بایست ایرانی‌ها بپردازند. انگلیس از روزهای گذشته در ایمیلی به شرکت‌ها؛ برندهای معتبر و تجار ایرانی خواست که برای برگزاری این جشن مبلغی معادل ۲۵۰۰ پوند بپردازند و به نوعی اسپانسر این جشن تولد شوند!

نامه سفارت انگلیس به تجار ایرانی برای تأمین هزینه‌های جشن تولد ملکه

اینکه سفارت روباه پیر استعمار، انگلیس خبیث، این‌چنین با علم به نفرتی که در دل توده‌های ملت ایران از سوابق سیاه استعماری و نفاق و خباثت عمیق این کشور وجود دارد، پول جشن تولد ملکه شیطان‌صفت و کریه‌المنظر خود را از ایرانی‌ها بگیرد، قطعاً با هدف تحقیر و توهین ملت ایران صورت گرفت. این در حالی است که دولت انگلیس در مساله تحریم‌های اقتصادی و تحمیل جنگ اقتصادی بر ملت ایران، همراه و شریک ترامپ است. از این رو، بسیار تلخ و حیرت‌آور است که شرکت‌ها و تجار ایرانی از پولی که در ایران به دست آورده‌اند خرج تولد ملکه فتنه‌گر انگلیس کردند و برخی دولتمردان و سلبریتی‌های ایرانی در این جشن مفتضح حضور به هم رساندند.

راب مکِر، سفیر انگلیس در ایران در حال سخنرانی در جشن تولد ملکه در سفارت این کشور در ایران

ملت ایران هیچ‌گاه خاطره خباثت‌ها و جنایت‌های عظیم استعمار انگلستان را در برابر ملت ایران فراموش نخواهد کرد: خیانت پادشاهی انگلستان در دوران قاجار و توطئه‌های عمیقی که منجر به جدایی بخش‌هایی از ایران از قبیل هرات شد، نقش انگلستان در حذف سیاستمداران وطن‌خواهی چون عباس‌میرزا و قائم‌مقام فراهانی و میرزا تقی‌خان امیرکبیر، قراردادهای ذلت‌باری چون ۱۹۱۹، اشغال ایران در جریان جنگ اول جهانی به همراه امپراتوری روسیه، نقش انگلستان در ایجاد قحطی بزرگ در سال‌های جنگ اول جهانی که بنا بر آمارهای موثق منجر به مرگ حدود ۹ میلیون ایرانی از شدت قحطی و شیوع بیماری شد، نقش سازمان جاسوسی بریتانیا در جاسوسی از مراکز حیاتی کشور و خیانت‌های شبکه مخفی انگلستان در ضربه زدن به منافع حساس ایران و….

کتاب «قحطی بزرگ» با اسناد و مدارک متقن به نقش ارتش بریتانیا در قحطی بزرگ در ایران در جنگ جهانی اول می‌پردازد

سربازان ارتش اشغالگر انگلستان در ایران در جنگ جهانی اول
خانواده سلطنتی انگلستان

به خاطر همه این جنایت‌ها، هیچ‌گاه دل ملت ایران با روباه پیر صاف نخواهد شد و انگلستان تا ابد مظهر خباثت، نفاق و توطئه برای توده ایرانی‌ها باقی مانده است و خواهد ماند.

اما برای اثبات دوباره دشمنی عمیق لندن با ایران و ایرانی، زمان چندان طولانی نیاز نبود و تنها ساعاتی بعد از برگزاری جشن تولد در سفارت انگلیس در چهارراه استانبول تهران، وزارت خارجه این کشور، در اقدامی عجیب، در حالی که تقریباً همه کشورهای مهم دنیا، حتی کشورهای عربی از قبیل کویت، حاضر به تأیید ادعاهای واشینگتن درباره نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان نشده‌اند، بیانیه صادر و ایران را صریحاً متهم می‌کند.

لازم به ذکر است که در چند هفته قبل، به مناسبت ماه مبارک رمضان، سفارت انگلستان اقدام به برگزاری مراسم «افطاری» در تهران کرد که حضور برخی مسؤولان سیاسی در این مهمانی بسیار جنجالی شد و مورد اعتراض قرار گرفت.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

حلوای چرب انگلیسی‌ها در تهران برای «افطاری» به وقت لندن +تصاویر

البته این روزها که مقارن با سالگرد انتخابات سال ۸۸ و فتنه بزرگ علیه مردمسالاری نظام است، شاید بازخوانی نقش سفارتخانه بریتانیا در تحریک و سازماندهی فتنه، خیلی از مسائل را به یاد دولتمردان کشورمان بیاورد که به همین سادگی چشم به روی تحرکات خصمانه دولت بریتانیا نبندند. همین امروز هم رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در لندن از قبیل بی بی سی فارسی(وابسته به بودجه مجلس انگلستان و تحت هدایت دستگاه سیاست خارجی این کشور)، ایران اینترنشنال (تلویزیون وابسته به سعودی‌ها که مورد حمایت دولت انگلستان است) و من و تو(رسانه بهائیان مقیم لندن که در همکاری تنگاتنگ با سرویس اطلاعاتی انگلیس است)؛ رسماً و عملاً بازوهای جنگ روانی همان «تیم ب» (بولتون-بن سلمان-بنیامین نتانیاهو) هستند کهمحمدجواد ظریف از آن حرف می‌زند.

البته محمود بریمانی، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه، روز شنبه (۲۵ خرداد)، در ملاقات با راب مکِر، سفیر انگلیس، شدیداً به این مواضع غیر قابل قبول و ضد ایرانی دولت انگلیس اعتراض کرد و با اشاره به اتهام مطروحه که بدون ارائه کمترین سند و مدرکی و تنها در چارچوب سیاست دنباله روانه لندن از واشنگتن مطرح شده، افزود:

“در جریان جلسه (بسته) پنجشنبه گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچکس بجز انگلیس با این اتهام واهی آمریکا همراهی نکرد؛ حتی بسیاری از رسانه‌های بین المللی شناخته شده نیز ادعای آمریکا و انگلیس را به استناد اظهارات مقامات شرکت مالک کشتی و ملوانان آن رد کردند.”

راب مکر مدعی است که خود تقاضای یک ملاقات فوری را با وزارت خارجه ایران داده است

البته سفیر انگلیس در حساب توئیتر خود مدعی شد که خود او به وزارت خارجه ایران تقاضای ملاقات فوری داده است و به بیان دیگر، به وزارت خارجه کشورمان احضار نشد. او اینجا هم به روش انگلیسی‌ها، نمی‌گوید که آن دعوت و احضار دو مقوله جداگانه بوده و ایشان برای موردی دعوت و برای موضوع دیگری احضار شده‌اند.

با این وجود، به نظر می‌رسد که در شرایط کنار رفتن نقاب دشمنی‌ها و عیان شدن روی خبیث انگلیس و همراهی کامل لندن با واشینگتن در جنگ اقتصادی علیه کشورمان، دستگاه دیپلماسی و شورایعالی امنیت ملی، باید مواضع قاطعانه‌تری در قبال لندن اتخاذ کند تا همزمان با آشکار شدن فاز «فعال» سیاست خارجی کشور در مقابله با دشمنی آمریکا و نظام سلطه، پیامی قوی به اروپایی‌های پیمان شکن و در رأس آن‌ها انگلیس خبیث ارسال گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.