۲۴ درصد پرونده های دادسرای ویژه روحانیت با سازش حل و فصل شده اند

معاون پیشگیری دادستانی ویژه روحانیت

به گزارش مرکز مطالعات حقوق اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق روز پنجشنبه در گردهمایی اعضای شوراهای صلح و سازش دادستانی ویژه روحانیت کشور در مجتمع فرهنگی عمار قم بیان کرد: بر اساس ماده های یک و دو آیین نامه دادسرا و دادگاه های ویژه روحانیت که در اجرای دستور امام راحل تدوین شده است چند وظیفه برای دادستانی ویژه روحانیت تعریف شده که یکی از آنها جلوگیری از نفوذ افراد منحرف در حوزه های علمیه است.
وی ادامه داد: حفظ حیثیت روحانیت، پیشگیری از وقوع جرم و تخلف در جامعه روحانیت، ارشاد در امور خلاف شان و رسیدگی به جرائم دیگر وظایف دادستانی ویژه روحانیت است.
معاون بررسی و پیشگیری دادستانی ویژه روحانیت گفت: بر اساس آیین نامه رسیدگی به جرائم و تخلفات، یکی از وظیفه های دادستانی ویژه روحانیت در زمان مدیریت جدید آن انجام امور مربوط به ارشاد و صلح و سازش است و در این راستا در سراسر کشور شوراهای ارشاد و صلح و سازش تشکیل شده است.
وی بیان کرد: اعضای این شوراها سه عضو دارند که شامل معاون دادستان حوزه قضایی مربوط، نماینده تام الاختیار امام جمعه و یک نفر روحانی معتمد و با نفوذ منطقه می شود و تاکنون دو سال از تشکیل شورای صلح و سازش در دادستانی ویژه روحانیت گذشته است.
مصدق افزود: حدود ۱۰۰ نفر در سراسر کشور بدون وابستگی تشکیلاتی به دادستانی ویژه روحانیت در شوراهای صلح و سازش عضو هستند و بدون چشم داشتی زمان خود را در اختیار شورا قرار داده اند و این اولین گردهمایی اعضای شوراها است که می خواهیم پای صحبت آنها بنشینیم.
گردهمایی شوراهای صلح و سازش دادستانی کشور، امروز در قم آغاز شد و تا فردا جمعه ادامه دارد.
۲۰۷۷/۶۱۳۳/۷۴۰۸

انتهای پیام /*

این مطالب را از دست ندهید....

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.